STUDIO

Hurksestraat 19
5652 AH Eindhoven

DROP A LINE

hi@subjekt.nl
040 240 5333

Wat is een merkidentiteit?

Bedrijven met een sterke merkidentiteit weten heel goed waar ze voor staan en wat hun toegevoegde waarde is bij hun doelgroep. Zowel functioneel als emotioneel. Je merkidentiteit vormt het DNA van je merk. Sterker nog, het is een vereiste om als bedrijf vanuit het merkdenken te opereren. Een sterke merkidentiteit zorgt ervoor dat mensen zich kunnen identificeren en met je willen verbinden. Het beschrijft wie je bent, wat je drijft en wat je betekent voor anderen.

Een sterke merkidentiteit inspireert, is betekenisvol en heeft een positieve impact.

Ook een sterke merkidentiteit? Neem direct contact op

Waarom is een sterke merkidentiteit belangrijk?

Een authentieke merkidentiteit blaakt van overtuigingskracht en geeft energie. Dat voel je meteen, en iedereen begrijpt het verhaal dat je wilt overbrengen. Geen kluwen van teksten maar pure essentie, tot de kern afgepeld. Wat is relevant? Wat niet? Waar gaat het nou écht om? Voor welk ideaal ga je? Wat vind jij het allerbelangrijkste? Precies dat is de kern van je identiteit. Dat is je ‘why’, zoals Simon Sinek stelt in zijn boek.

Je merkidentiteit vormt de basis voor alles dat je organisatie doet. Zowel intern als extern geeft het focus, houvast en sturing. Het vormt de rode draad voor internal branding en employer branding en is het vertrekpunt bij het ontwikkelen van je brand design en campagnes, met welk marketing- of communicatiedoel dan ook. Je merkidentiteit vormt het uitgangspunt voor al je handelen. Het is de basis voor consistente communicatie, en het fundament voor gestage groei.

Een solide merkidentiteit is een vruchtbare voedingsbodem voor groei en gaat uit van zijn eigen kracht. Je kunt erop bouwen. Hierdoor creëert het loyaliteit, zowel bij je doelgroep als bij je medewerkers. Het helpt je om de neuzen in dezelfde richting te krijgen (en te houden). Daarnaast minimaliseert het ‘ruis op de lijn’, waardoor je als organisatie altijd op consistente wijze naar buiten treedt.

Om erachter te komen wat je merkidentiteit is en hoe we deze zo scherp mogelijk kunnen krijgen, hanteren we verschillende methodieken om een aantal fundamentele zaken boven water te krijgen. Zo komen we achter de idealen, drijfveren, waarden en persoonlijkheid van je organisatie. Al deze inzichten zijn essentieel om je identiteit in kaart te brengen.

Links de Vereijken case, waar de adaptieve visuele identiteit ruimte biedt voor de merkidentiteit.

Je merkidentiteit als vertrekpunt.

We kijken naar je doelstellingen, doelgroep(en), sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen. Wat maakt je relevant? Hoe maak je het verschil? Waarin onderscheid je jezelf ten opzichte van je concurrenten? Wat zijn de belangrijkste waarden, zowel intern als extern. Op deze manier komen we tot de kern, en gaan we op zoek naar dat de waarden die alleen jij kunt claimen. Dat is wat jou uniek maakt.

Een sterke merkidentiteit vormt dus niet alleen het vertrekpunt voor je visuele identiteit, maar ook voor de merkbeleving in de breedste zin, zowel online als offline. Het helpt je bij conceptontwikkeling, en kan zelfs een prominente rol hebben bij het ontwikkelen van nieuwe producten en/of diensten. Het mag duidelijk zijn, je merkidentiteit is van essentieel belang om te kunnen groeien en succesvol te worden - en te blijven.

SUBJEKT VEREIJKEN ICON SLAT LANDSCAPE

The leaders in farrowing systems

Check de Vereijken case
SUBJEKT CULTUUREINDHOVEN LOGO OUTLINE

The stimulating factor of cultural Eindhoven.

Check de Cultuur Eindhoven case
Makeeindhoven businesscard subjekt landscape

Playground to transform ideas into experiments.

Check de Make Eindhoven case

Wij bouwen mee aan deze merken

  • VEREIJKENGROUP LOGO SUBJEKT
  • MAKEEINDHOVEN LOGO SUBJEKT
  • SOTW LOGO SUBJEKT
  • BKQR LOGO SUBJEKT
  • NHR LOGO SUBJEKT