Onze methodiek

Een visuele identiteit gaat niet over wat niet mag, maar over wat kan. Over inspiratie en exploratie. Ons werk schept kaders en mogelijkheden, handvatten om op uniforme en constante wijze het merk uit te dragen. Zonder ruimte te verliezen voor creatieve vrijheid. De combinatie van herkenbaarheid en creatieve vrijheid maakt het merk levendig en adaptief.

We werken altijd van binnen naar buiten. We beginnen bij wie je bent, en gaan daarna kijken naar de markt. Dat geeft ons munitie om gericht een onderscheidend merk te bouwen, waarover tot in de puntjes is nagedacht. Het helpt om met scherp te schieten.

Ook een sterk merk? Neem contact op of bekijk onze diensten

1. Define

Wie ben je? Waar sta je voor? Wat wil je uitdragen? Een sterk merk begint met de juiste vragen stellen. Zo leren we je in korte tijd door en door kennen en komen we samen tot de kern. Vervolgens kijken we wat bij je past, en wat niet. En minstens zo belangrijk; we kijken vooral ook wat de markt doet. Hoe ziet de concurrentie eruit? Wat spreekt je doelgroep aan? Kortom; eerst denken, dan doen.

Brand design, de visuele representatie van je merk. Een naadloze vertaling van de merkidentiteit naar alle visuele onderdelen die samen het merk vormen. Wij noemen het de bouwstenen van een visuele identiteit. En dat gaat natuurlijk veel verder dan alleen een huisstijl.

Alleen een merk ontwikkelen levert je natuurlijk niks op. Uiteindelijk gaat het om de uitrol naar middelen en de inzet van media. Of het nu een website is, een brochure of een campagne, we werken de visuele identiteit naar alle wensbare middelen die nodig zijn om je doel te realiseren. Het resultaat is een sterk en onderscheidend merk dat staat als een huis.