Opdrachtgever

Stichting Cultuur Eindhoven

Deliverables

Branding
Merkactivatie
Webdesign
Grafisch ontwerp

Teamed-UP

Studio YK & Spielerei

CHALLENGE

Cultuur Eindhoven is de stimulerende factor van, zoals de naam het al weggeeft, cultureel Eindhoven. De stichting is verantwoordelijk voor de uitvoering van het cultuurbeleid van de gemeente. Wij kregen de opdracht de visuele identiteit te creëren die het no-nonsense beleid dat ze uitvoeren visueel verbindt met de vreugde en cohesie die cultuur brengt in de samenleving.

SOLUTION

We ontwikkelde een identiteit waar duidelijke communicatie centraal staat. We bouwden het merk rond een typografisch fundament dat als adaptieve entiteit letterlijk elk facet omarmt dat cultureel Eindhoven te bieden heeft. De dynamische identiteit biedt Cultuur Eindhoven de middelen om culturele instellingen te helpen impact te maken.

Het logo is een adaptief typografisch systeem dat letterlijk elk facet omarmt van wat cultureel Eindhoven te bieden heeft.

Het vormt een energieke verbinding die het synergetische culturele leven weerspiegelt, terwijl het tegelijkertijd de waarde van Cultuur Eindhoven benadrukt om alle culturele diversiteit te erkennen en te respecteren.

Lees meer over onze branding formule.

SUBJEKT CULTUUREINDHOVEN INFOGRAPHIC
SUBJEKT EINDHOVENCULTUURPRIJS LOGO

De Eindhoven Cultuurprijs is een initiatief van Cultuur Eindhoven. Een jaarlijks evenement waarbij drie prijzen worden uitgereikt aan cultuurmakers. Een stimuleringsprijs voor nieuwe initiatieven, een waarderingsprijs voor de weldoeners en een publieksprijs.

Wij ontwikkelen ieder jaar de campagne voor de cultuurprijs. Het publiek kan nomineren en stemmen via de website die wij voor de prijs ontwikkelde.

Lees meer over onze merkactivatie formule.

Ook zo'n sterk staaltje branding voor jouw merk?

Neem vrijblijvend contact met ons op om te kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Meer cases:

  1. Innosign

    Check case
  2. Brainport Industries Campus

    Check case