OPDRACHTGEVER

Stichting Cultuur Eindhoven

DELIVERABLES

Campagne
Merkactivatie
Webdesign

Teamed up

Studio YK

UITDAGING

Eindhoven heeft een rijke geschiedenis en cultuur. Toch hebben veel cultuurmakers en -instellingen behoefte aan een impuls om meer impact te kunnen creëren. Daarom riep Cultuur Eindhoven in 2017 de Eindhoven Cultuurprijs in het leven. De awards gaan verder dan alleen het delen van een geldprijs; erkenning door de stad Eindhoven en haar inwoners is waar de prijs om draait. Wij werden gevraagd deze filosofie te vertalen tot een jaarlijkse campagne en website.

OPLOSSING

De award heeft grote impact op de winnaars van voorgaande jaren. Daarom vroegen wij hen voor de campagne van 2024 hun verhaal te delen. Er ontstond een betekenisvol concept over erkenning en waardering. Dit concept vormde de fundering van de campagne en moedigt daarmee de inwoners aan hun favoriete cultuurmakers te nomineren.

De campagne zet de culturele makers van Eindhoven in de spotlight en vergroot het publieke bewustzijn. De campagne geeft cultuur letterlijk een gezicht en viert de mensen achter de evenementen, projecten en andere initiatieven die de stad omtoveren tot een cultureel platform.

De stadsbrede campagne moedigt inwoners aan hun favoriete cultuurmakers te nomineren.

Lees meer over merkactivatie

Ook een eigenzinnige campagne voor jouw merk?

Neem vrijblijvend contact met ons op om te kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Meer cases:

  1. Cultuur Eindhoven

    Check case
  2. Make Eindhoven

    Check case