Wij laden je merk tot een sterke entiteit.
Subjekt; creatief bureau voor merkactivatie met impact.
Impact creëren met merkactivatie.
Wil je een buzz rondom je merk creëren? We transformeren je product of dienst tot een merk met impact via strategische merkactivatie. Of het nu gaat om een guerrillacampagne of online activatie, we laden merken met meeslepende ervaringen.
Ook een spraakmakende merkactivatie? Plan een kennismaking.
Van flirten en liefde op het eerste gezicht, naar loyaliteit voor je merk.
De drie fases van brand activation.
Merkactivatie begint met een sterke strategie. Welke doelen streven we na? Wie is de doelgroep? Gaat het om een lokale guerrillacampagne of een landelijke online activatie? Hoe zorg je dat je na de (inter)actie in beeld blijft bij de doelgroep? De strategie dient naadloos aan te sluiten op je doel én je merkidentiteit. Na het definiëren van de strategie bepalen we de boodschap en de benodigde middelen om je merk te activeren.
Met een scherpe blik op het doel start de (inter)actie, de fase waarin de boodschap van je merk tot leven komt. De (inter)actie brengt je doelgroep direct in contact met je producten of diensten op een spraakmakende wijze. We creëren 'liefde op het eerste gezicht' tussen je merk en de doelgroep. De actie 'activeert' niet alleen de bewustwording, maar ook de sympathie voor je merk. Op de achtergrond verzamelen we data, waarmee we op een later moment nog even door kunnen 'flirten'.
Een merkactivatie is vaak een krachtige beleving, maar kort van duur. Na de activatie dien je als merk zichtbaar te blijven. De data die we verzameld hebben tijdens de activatie zetten we in om gericht en persoonlijk te blijven communiceren. Hierdoor gaat het flirten vloeiend over in loyaliteit voor je merk.
Wij activeerden deze merken
Case: Phood Kitchen
We ontwikkelde een lokale guerrillacampagne voor Phood Kitchen met als doel bewustzijn te creëren over de filosofie van het restaurant, dat gebruik maakt van gezonde en hyperlokale ingrediënten.
Met de slogan 'This is 1 square Phood' (1 ft²), hebben we betrokkenheid gecreëerd voor het restaurant. De campagne omvatte het uitdelen van flyers ter grootte van een trottoirtegel, gedrukt op papier ingebed met zaden. Hiermee konden mensen zelf hyperlokale voedsel laten groeien. Tegelijkertijd lanceerden we de poster campagne 'Phood for Thought'. Middels deze campagne creëerden we bewustzijn door Phoods filosofie te laden: mensen helpen gezond te eten.
Case: Eindhoven Cultuurprijs
Cultuur Eindhoven organiseert sinds 2017 jaarlijks de Eindhoven Cultuurprijs, een ceremonie die cultuur viert en stimuleert. Sinds de introductie van de Cultuurprijs worden wij ieder jaar gevraagd om de campagne te ontwikkelen.
Het doel blijft ieder jaar hetzelfde: de inwoners van Eindhoven een stem geven om culturele instellingen en makers te nomineren die bijdragen aan de culturele sfeer van de stad. De stadsbrede campagne creëert bewustwording en waardering voor het culturele aanbod en de instellingen en cultuurmakers erachter.
Activeer je merk tot een entiteit met impact.
Wil je weten hoe we jouw merk kunnen activeren? Neem contact met ons op.