Let's turn your bold idea into an even bolder brand
Opdrachtgever:
Make Eindhoven
voormalig Stichting Beeldenstorm/Daglicht
EXPERTISES:
Visuele identiteit
Grafisch ontwerp
Webdesign & development
CO-CREATE:
Nicole de Boer (communicatie)
Jeroen Braspenning (webdevelopment)
Van werkplaats naar multidisciplinair lab voor experimenten. Dat is de transitie die zich uit in de vorm van Make Eindhoven. Een werkplaats op het culturele NRE-terrein in Eindhoven. Make Eindhoven biedt ontwerpers, makers en kunstenaars de ruimte voor exploratie van verschillende materialen. Binnen de muren van Make Eindhoven kan geëxperimenteerd worden met glas, kunststof, keramiek, metaal en grafische middelen.
Make Eindhoven is ontstaan uit een fusie tussen Beeldenstorm en Daglicht. In 2019 werd besloten dat deze eenheid zich ook mocht gaan uiten in een nieuwe naam en identiteit. Wij werden gevraag om deze eenheid te verbeelden. Hieruit is een grafische identiteit ontstaan waarbij dynamiek en exploratie centraal staan.
Een multidisciplinaire plek vraagt om een adaptieve visuele identiteit.
Het logo van Make Eindhoven is geen logo. Klinkt verwarrend? Ja. Maar is het daardoor interessant? Zeker.
Ieder idee, proces en project bij Make Eindhoven is uniek en neemt een eigen vorm aan. Zo ook het logo van Make Eindhoven. De beeldtaal vormt in basis de 'M'. Maar kan zich transformeren tot alle denkbare vormen. Door het kenmerkende design van de beeldtaal behoudt het zijn herkenbaarheid.
De adaptieve identiteit is volledig in de website geïmplementeerd.
Een uitgesproken website voor een uitgesproken one-of-a-kind culturele werkplaats. De perfecte balans tussen gebruiksvriendelijkheid en online merkbeleving.
De website is volledig toegankelijk op ieder denkbaar device door het responsive design.
Meer weten over digital branding?
Lees meer of neem contact op.
Ook zo'n sterk staaltje branding voor jouw merk?
Neem vrijblijvend contact met ons op om te kijken wat we voor je kunnen betekenen.