Onze werkwijze

Wij zijn rasechte merkmakers. We helpen merken groeien door onze methodiek toe te passen via drie pijlers: brand identity, branding en digital branding. Een sterk merk neerzetten, dat doe je immers niet in een dag. Een merk is meer dan ergens een logo op plakken.

Iedere pijler biedt een solide stap in de branding van je merk. Het draagt bij aan de merkbeleving. Samen maken ze van je merk een veroveraar. Van liefde op het eerste gezicht naar houden van. Wij bouwen merken die mensen raken.

Brand identity - je merk verbinden aan mensen

Aantrekkingskracht en het creëren van een connectie tussen merk en doelgroep. Dat doe je door dezelfde taal te spreken. Je merkidentiteit en positionering dienen daarvoor spot on te zijn.

Branding - laat met je merk een onuitwisbare indruk achter

Branding geeft je merk niet alleen een gezicht, je merk komt tot leven. Een authentieke merkbeleving zorgt voor maximale herkenning en een onuitwisbare indruk bij je doelgroep.

Digital branding - een website waar beleving centraal staat

Van flagship website tot conversiekanon webshop. Je website is je digitale visitekaartje die de merkwaarden en merkidentiteit moet ademen.

Op zoek naar een specifiekere oplossing?

Branding

Huisstijl ontwerp

Wil je opvallen? Wil je dat je doelgroep je blijft herinneren? Wil je echt verschil maken? Dan is een logo alleen niet voldoende. Door middel van een huisstijl zorgen we voor een prikkelende visuele identiteit. Met een sterke huisstijl die als een maatpak aansluit op de merkidentiteit creëer je aantrekkingskracht en behoud je herkenbaarheid.

Wij verdiepen ons in je merk en nemen je concurrentie onder de loep. Wie is je doelgroep. Maar vooral, wie is het merk dat bij ons aan tafel zit? Nadat we dit in kaart hebben gebracht ontwikkelen we een visueel concept. Een visuele fundering waarin de look & feel van het merk gestalte krijgt. Overtuigd van het concept? Dan starten we met het ontwerp van de huisstijl. Van logo tot kleurenpalet, van typografie tot illustraties, alle benodigde visuele elementen krijgen vorm. Wij noemen het de visuele bouwstenen van je merk. We leggen deze bouwstenen vast in een brandbook. Zodat niet alleen je werknemers, maar iedereen die actief namens het merk communiceert, een eenduidige boodschap uitdraagt.

Lees meer over branding

Rebranding

Bedrijven veranderen continu, en dus moeten merken met hen mee evolueren. Of je nu een nieuwe strategie hebt of de visuele identiteit niet meer aansluit bij de huidige merkwaarden en toekomstplannen, samen bepalen we hoe het rebrandingproces vorm krijgt en wat er moet veranderen. Wij luisteren goed naar je wensen en in ruil daarvoor geven wij je een goed onderzocht en onderbouwd advies.

Een nieuwe kleur, een nieuwe positionering of strategie, een nieuw of gerevitaliseerd logo, misschien zelfs een nieuwe merknaam kan onderdeel zijn van een rebranding. Onze bewezen brandingmethode zorgt ervoor dat de nieuwe identiteit 'spot on' is.

Lees meer over merkidentiteit

Gebiedsbranding

Het kopen of huren van een huis of appartement is een van de meest weloverwogen beslissingen die mensen moeten nemen. Het huis, de wijk en de omgeving hebben een grote invloed op hun besluitvorming. Maar hoe zit het met uw nieuwbouwproject dat in een nieuw of gerevitaliseerd gebied wordt ontwikkelt? Hoe zorg je dat mensen zich thuis voelen op een plek die eigenlijk nog niet bestaat?

Door van een plek een merk te maken, creëren we een onderscheidend concept dat kopers aantrekt door ze herkenning te geven en stap voor stap hun loyaliteit vergroot. Daarnaast biedt het branden van een gebied een solide verhaal voor gesprekken met corporaties en stakeholders.

Wij ontwikkelden onze eigen methodiek om van gebieden merken te maken. We analyseren de markt, de locatie en de plannen voor de bouw om de juiste doelgroep te bereiken. We bouwen aan een pakkende identiteit waar potentiële kopers zich thuis voelen.

Neem contact op

Logo ontwerp

Een herkenbare, solide indruk bouwen en een verhaal vertellen dat emoties zal beïnvloeden. Dat is waar branding om draait. En ja, een logo is slechts een onderdeel is van een merkidentiteit, toch vervult een logo een belangrijke rol. Een goed logo is letterlijk en figuurlijk merkwaardig, onderscheidt je merk van de concurrenten en vergroot de merkloyaliteit.

Een goed merk creëert een gevoel van toegankelijkheid en vertrouwen bij de doelgroep. Zodra ze je leuk vinden, worden ze loyaal. En bij het zoeken naar je merk is het logo hetgene dat ze in één blik zullen herkennen.

Lees meer over branding

Grafisch ontwerp

In elke vorm van communicatie ligt een kans om mensen vertrouwder te maken, en ze te binden aan je merk. Of het nu gaat om een (digitale) catalogus, visitekaartjes met augmented reality, bewegwijzering, huisstijlmiddelen of intrigerende campagnes. Wij kunnen je merk laten uitblinken met pakkende visuele communicatie.

Neem contact op

Motion design

Wij worden uitermate gelukkig van motion graphics. Of het nu gaat om een subtiele logo animatie of een website met micro animaties of overgangen. Zolang het de gebruikerservaring naar een hoger niveau tilt en hij bijdraagt aan storytelling. Daarom zien wij motion design als een facet van de merkidentiteit. Door motion design te combineren met branding, krijgen merken de kracht om meeslepend en doeltreffend te communiceren.

Neem contact op

Digital

Website

Wij zijn gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale ervaringen. Volgens ons verdient ieder merk een online representatie die naadloos aansluit bij de merkidentiteit en merkwaarden. Daarom ontwikkelen wij uitsluitend maatwerk websites. Onze websites spreken tot de verbeelding, zijn uitermate gebruiksvriendelijk, veilig, worden leuk gevonden worden door zoekmachines en zijn zeer flexibel. Dat maakt de door ons ontwikkelde websites future-proof.

Wij hebben meer dan 10 jaar ervaring in de ontwikkeling van websites. Of je nu een start-up bent, een product in de markt zet, of een commercieel evenement met meer dan 15.000 online bezoekers per dag. Wij kunnen het realiseren.

Lees meer over digital branding

E-commerce

Wij zijn gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale ervaringen. Al door ons ontwikkelde webshops zijn specifiek ontworpen om aan te sluiten bij de doelstellingen van een merk. Search Engine Optimalisation (SEO) zorgt er voor dat zoektochten worden omgezet in bezoekers. En een unieke online beleving maakt van deze bezoekers klanten. Wij onderzoeken, ontwikkelen en lanceren de webshop die perfect aansluit bij jouw doelstellingen en de wensen van de klant in vervulling brengt.

Wij hebben ruim 7 jaar ervaring in het realiseren van webshops. Van volledige digitale winkelervaringen tot bekroonde conversiemachines die elk jaren aan een stuk met meer dan 20% groeien.

Lees meer over digital branding

(Web)applicaties

De ultieme gebruiksvriendelijke interactie tussen jouw merk en de klant. Binnen handbereik...

Met een app is je merk te allen tijde zichtbaar en direct toegankelijk. Je diensten liggen letterlijk in de palm van hun hand en zijn toegankelijke met slechts één klik of swipe. Een van de grootste voordelen van een app is dat je je klanten niet alleen een service kunt bieden, maar ook actief verbinding kunt maken met kleine interacties en push-notificaties.

Niet alle apps hoeven op een device te worden geïnstalleerd. Webapplicaties zoals Tikkie worden steeds slimmer en effectiever. Gewoon toegankelijk via de browser van elk denkbaar device. Zo eenvoudig als het openen van een website, maar met een volledig arsenaal aan functionaliteiten.

Lees meer over digital branding

Strategic

Merk positioneren

Ons brein legt voortdurend verbanden. Net zoals we bekenden en vreemden koppelen aan specifieke kernmerken, stoppen we ook merken in deze hokjes. Als iemand bijvoorbeeld Nike draagt, moet zij wel een uitstekende atleet zijn. Als je collega een Apple-computer heeft, moet hij wel een 'imagineer' zijn. De pay-off van Apple 'think different' bevestigt dat.

Bepalen in welk hokje jouw merk hoort, noemen we positionering. Om als merk op te vallen is een unieke positie en identiteit binnen de markt nodig. Je merk moet die specifieke positie claimen om de doelgroep te definiëren. Daarna wordt actief de identiteit rond die positie opgebouwd om de aantrekkingskracht te vergroten.

Wij hebben onze eigen bewezen methodiek ontwikkeld. We combineren brandingsessies met analyse op zoek naar de 'sweet spot' die perfect aansluit op het merk.

Lees meer over brand identity

Merknaam

Een sterke merknaam blijft in je gedachten hangen. Daarvoor moet hij pakkend en aantrekkelijk zijn. Maar belangrijker nog, de naam dient een reflectie te zijn van de gehele merkidentiteit.

Wij kunnen je helpen bij het kiezen van de juiste merknaam. Samen, want jij hebben vast veel ideeën, en we hebben een methode ontwikkeld om sterke, betekenisvolle merken te creëren.

Bij het ontwikkelen van een nieuwe merknaam houden wij rekening met een beschikbare domeinnaam voor de website. We controleren of de naam beschikbaar is in het internationale merkenregister en we kunnen je zelfs helpen met de registratie van het merk.

Lees meer over brand identity

Campagnes

Een product of dienst verkoopt zichzelf niet. Ook niet met de beste branding. Als merk moet je aanwezig zijn en actief connecties leggen met vaste en potentiële klanten.

Of je nu voor de lange termijn gaat door het creëren van naamsbekendheid, een hogere conversie of het uitbrengen van een nieuw product. Wij ontwikkelen online en offline SMART campagnes om te zorgen voor een duidelijk doel en meetbare resultaten.

Neem contact op

Wij bouwen mee aan deze merken

  • BIC LOGO SUBJEKT WIT
  • MAKEEINDHOVEN LOGO SUBJEKT WIT
  • HURKS LOGO SUBJEKT WIT
  • VEREIJKENGROUP LOGO SUBJEKT WIT
  • CULTUUREINDHOVEN LOGO SUBJEKT WIT
  • DEMEEUW LOGO SUBJEKT WIT
  • BKQR LOGO SUBJEKT WIT
  • AEDVOORDELIG LOGO SUBJEKT WIT
  • HOLLANDHIGHTECH LOGO SUBJEKT WIT
  • NHR LOGO SUBJEKT WIT